maanantai 22. joulukuuta 2014

Hyvän mielen joulua.....

Aikuiset supattavat keskenään, mutta emme saa siitä mitään
selvää. Tiedostamme kyllä että mahdollisesti joulupukki on tulossa.
Talon isäntä eli pikkuserkkuni( Pikkis) isä ainakin vihjailee jotain sen suuntaista.
Pikkis on minua pari vuotta nuorempi, siis tosi pieni. Minäkin tuskin kuutta
täyttänyt. Pikkis on ihan paras ystäväni ja siksi hän vaatii minua mukaansa
ottamaan selvää onko pukki todella tulossa. Talossa on paljon lapsia
paikalla, koska Pikkiksen perheellä on tapana kutsua kaikki heillä
työssä olevat miehet perheineen joululounaalle. Pikkis viis veisaa
muista lapsista ja minä seuraan häntä kuuliaisesti, miten hän
aikoo asian selvittää. Hän vaatii että menemme pihalle. Minua
alkaa pelottaa ja yritän vakuuttaa Pikkikselle että pukki varmaan
tulee jossain vaiheessa. Pikkis avaa oven ja samalla näemme kuinka
tumma hahmo millä on punainen nuttu ja pitkä parta seisoo
aivan hiljaa suuren puun alla. Minä pelästyn ja jähmetyn paikoilleni kun Pikkis jo
rientää takaisin saliin ja huutaa niin lujaa kuin pieni ihminen vain voi:
"JOULUPUKKI TULEEEEE!!!!!!!!!!!!
Joulupukki jakoi jokaiselle jotain. Pikkiksen isä kyseli meiltä lapsilta
kuka uskaltaisi istua joulupukin syliin. Minun puolestani muut saavat ihan
rauhassa, minä en mokoman pelottavan sedän syliin mene!
Miten hyvän mielen Pikkiksen perhe meille kaikille antoikaan.

Hallittu kaaos on pikku hiljaa muuttumasssa rauhalliseksi joulun
vietoksi vai pitäisikö sanoa hulvattoman hauskaksi yhdessä oloksi.
Luultavammin niin, kun pikapuolin pienet talon valtaajat saapuvat.
Voin jo kuvitella miten hekin jännittävät pukin tuloa niinkuin
itse aikoinaan. Joulupukin syliin tuskin tunkua tulee, epäilen myös.
Se onnistunko tuottamaan heille hyvän mielen , jää nähtäväksi.
Toivon sitä kuitenkin.Eiköhän se kuitenkin tule siitä että
ollaan yhdessä......

Lumi hiutaleet putoilevat yllättäen maahan. Uutisissa siitä oli
kuulemma maininta, mutta minulta mennyt ohi. Lumesta
en kummemmin perusta, mutta pakko sanoa että maisema
on kaunis. Lakaisen pihapolkua lumesta ja sytytän kynttilän palamaan
lyhtyyn. Juuri silloin auto ajaa pihaan. Odotan aivan toista
ihmistä ja hämmästyn suureksi iloksi. Iloksi siksi että
tämä ihminen yleensä ilmestyy kun häntä kaipaan tai ajattelen. En edes
uskalla mainita siitä hänelle, koska minusta tuntuu ettei
hän edes uskoisi kuinka paljon olen häntä viimeaikana ajatellut....
Hän sulkee minut syleilyynsä toivottaa hyvää joulua ja minua
alkaa itkettää ihan valtavasti, ja ilosta. Olen todella iloinen
että hänellä on hetki aikaa tulla myös sisälle ja saan taltioitua
itseeni kaiken energian minkä hän minulle antaa. Jotkut vaan
ovat enkeitä, sille vaan ei voi mitään....onneksi....He ovat
niitä jotka todella jakavat hyvää mieltä.....

Hyvää mieltä toivotan juuri sinulle. Toivon että niitä enkeleitä
osuu myös sinun kohdallesi. Onhan niitä kunhan vain katselet
ympärillesi. Oma enkelini joka tänään kävi muistutti vaikka
yhden ystävän olenkin menettänyt tänä vuonna, ympärilläni
on muita vaikka kuinka paljon kun vaan avaa silmänsä.
Toivon rauhallista joulua sinulle ja vauhdikasta joulua jos
on sen aika. Pidetään toisistamme huolta ja jos yksin istumme
nautitaan myös siitä hetkestä. Hyvää joulua, sellaista onnellista
joulua....
Rakkaudella Mumma ...


                     Pihamökin tontutkin toivottaa Hyvää Joulua!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti